BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Tuff tuff

Av Marlene Hedberg - 29 januari 2013 22:33

Ja det känns som det går lite framåt i ridningen allafall nu protesterar han bara i vänster varv i galoppen men jag ser inte det som nåt problem direkt utan det är bara att träna vidare:-) han är ung och grön och det kommer motgångar när han ska lära sig nåt nytt men han tar korrigeringarna bra nu så det är bara att tragla på....det är det som är charmen med unghästar att få lära dem saker...det är det man måste ha i huvudet när man rider att det inte är en färdig häst man sitter på utan låter det ta tid:-) det är där planerna kan stupa att man har ett mål att i juli ska jag tävla men jag tävlar inte förrän min häst är redo för det så enkelt är det med det.

Jag och Agnes, Marica hoppade våra pärlor till hästar i söndags och jag tyckte att MIrco löste det rätt bra,, vi hade bommar i båge och galoppbommar som vi red på först sen ändrade vi det till studs och ett galoppsprång på sista bommen..kul! sen hoppa vi hinder på båge uppe på andra volten..där kom Mircos problem att han inte fick med sig baken i vänster varv men bara han kommer rätt på hindret så hoppar han jättefint:-) han gör det lite svårt för sig vägen mot hindret..så låg hand på mig och rama in han med skänkeln så gick det bra:-)

Hade tänkt att vara med på träning i kväll för Viktoria men det stöp med massa annat!! tänk om man kunde vara ledig en enda kväll!!! men kosing trillar in i stället :-)

Önskar jag hade tiden att träna seriöst lite oftare att åka och träna för någon..känns som tiden inte räcker till Klubben suger för mycket tid för mig...mina barn saknar mig och min häst behöver mer träning och min karl!! han vill också träffa mig....ja man ska ju inte ens fundera vad man väljer eller hur?men jag gillar att var där med alla ridsugna barn och unga tjejer som bara älskar hästarna:-)...från det ena till det andra...

Nu har jag beställt en Whitaker hjälm:-) hade 30% rabbat på grandprix så då slog jag till!!

Jag provade Agnes hjälm för ett tag sen och den var superskön på, så en sån blev det:-) ..fast en svart.

 
 
Sofie

Sofie

31 januari 2013 08:51

Ja han är såld till en tjej i Umeå. Ja solo är en fin häst som kommer till sin rätt ibland. Tyvärr så kände jag att han passade inte mig eller det jag vill med min ridning just nu. Solo är väldigt väldigt grön och bebis och behöver minst 2-3 år i mognad, den tiden känner jag att jag inte vill lägga på En häst som kanske kan bli något. Det kostar för mycket pengar för det.. Så jag hoppas hitta mig någon bättre som jag kan ut och tävla med och utvecklas med. Ska provrida tre av Elisabeths hästar idag :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

31 januari 2013 09:59

Jag jag förstår varför du byter häst:-) Unghästar är ett osäkert kort för man måste ge dem tid att mogna så du gör rätt att du byter...du ska ju tycka att det ger dig nåt också:-)Lycka till med provridningen!:-)

 
sofie

sofie

31 januari 2013 19:44

Det har inte att göra med att han är unghäst egentligen utan för att jag vet inte hur många år han kan behöva för att moga på sig. Och med tanke på hans ras, stam osv så finns inga garantier att han ska kunna bli fin ridmässigt för de klasser jag vill tävla. Den tiden känner jag inte för att lägga ner på något som KANSKE kan bli något.. Provridingarna gick bra, men inga hästar som jag kände passade mig :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

31 januari 2013 20:08

Ok ja hästar finns det gott om så det är bara leta vidare:-)

 
sofie

sofie

31 januari 2013 21:06

Precis :) har ev en annan på gång, men vi får se hur det blir. Jag har ingen brådska, så får se när jag hittar en som faller mig i smaken :) Sen året med Solo så vet jag vad jag vill ha! :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

31 januari 2013 21:16

Det gör du rätt i :-) titta runt ordentligt och till slut kommer du hitta din pärla :-))!!
Ja du får se det som att du har lärt dig mycket av Solo:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards