BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Måndag

Av Marlene Hedberg - 29 oktober 2012 13:43

Ja då var det måndag igen och veckorna går:-) vi har lite panik här hemma för vi ska sätta in sjövärme i huset eftersom det brann i pannrummet...så nu har isen frusit och vi måste såga upp den med motorsåg och lägga i slangen eftersom så det kan bli spännande!! man kanske får sig ett höst dopp!!brrr

Jag har köpt mig en Globusclic hoppsadel nu också så den får jag om ett par dagar så min gamla hoppsadel är till salu för en 1000 lapp:-) begad men man sitter väldigt skönt i den det är bara att Mirco har vuxit ur den som jag säljer den.

Sen har jag idag fixat massa saker till klubben så lite jobb där är avklarat:-) känns bra:-)

Igår så var jag och Mirco in på klubben och red på morgonen:-) det gick bra att last dit och hem inga problem:-) som jag nämnt tidigare så är det som en sten har fullit i från bröstet från mig ang denna dj......lastning:-) men när vi skulle in i själva stallet så ville inte han gå in där!! man blir ju knäpp!!!! så vi gick in dyngkasevägen och det gick bra:-) ridningen gick bra när han väl släppte till och alla spänningar släppte för det var ju nåt på väggen som skulle äta upp han(solkyss)!! det var så himla läskigt....de är roliga de här djuren i bland så när vi hade bemästrat denna hemska fara så gick han riktigt fint:-)

men då ska vi veta att han ville inte gå in i stallet efter ridningen nån av dörrarna:-(( pressat schema jag skulle börja jobba 11.30 så man hade ju inte tiden som behövdes för att få in han så jag måste ta tag i det där dumheterna nån dag och ha dörrträning bara:-)

 
 
sofie

sofie

29 oktober 2012 15:00

Ja tänk allt hårt jobb i somras gav resultat gällande lastningen! :) Du hade tur jag kom och "bodde" hos er ;) Det är bara att fortsätta att jobba på samma sätt gällande att få han att gå in i stallet så ska du se att det släpper. För det är bara dumheter som han håller på :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

29 oktober 2012 17:15

Ja du ska ha ett stort TACK! det måste till att man är två stycken vid sånna här otyg:-) Jo jag började lite vid stalldörren men jag insåg att jag hade inte tiden att stå där och få han att fatta att han skulle in och sen var jag själv sen måste man ha en som fattar konseptet med repet:-) Magnus förstår inte:-)

 
sofie

sofie

29 oktober 2012 20:21

Ja! Det är viktigt att den som står bak förstår innerbörden av det man gör, när man belönar osv! Bara att kämpa på :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

29 oktober 2012 21:57

Ja annars tappar det effekt..han vet vad det är med repet att det är stopp då men det beror på vem som står där bak...och man är chanslös när man är ensam för då finns det ingen stopp! Han i princip lyfte mig upp i luften för att jag ville inte släppa!!

 
Emilia

Emilia

29 oktober 2012 21:44

jag skulle kunna prova den på torsten.

http://emiliaagebro.blogg.se

Marlene Hedberg

29 oktober 2012 21:55

Jag kan komma med den på stallet i morgon:-)

 
Emilia

Emilia

30 oktober 2012 16:56

gör det, jag kommer inte hinna prova den förrän torsdag då jag kommer hem från övik. Passade min sadel på vivas?

http://emiliaagebro.blogg.se

Marlene Hedberg

30 oktober 2012 23:17

Jag hann ej prova men jag gör det på torsdag:-) jag ska dit då också och då tar jag med mig min sadel till dig:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards