BLOGGEN

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Marlene Hedberg - 10 oktober 2012 08:31

Igår kväll så var jag och Jessica i väg och tränade för Ida H och det var väldigt givande:-) Mirco han har hållit på och gå i mot skänkeln och körva nåt enormt ett tag så jag tänkte varför inte testa om Ida har nå tipps och efter 1 timmes ridning för henne så VILKET steg han hade ...Han började givetvis med att bocka och studsa när jag ville att han skulle fram och då vråla Ida ...upp med huvet på han och FRAM! och håll i mot med höft och mage... jag gjorde som hon sa och efter några gånger så fick han en aktion isteget vid i gångsättingarna så övergångarna blev himla fina:-) Det kändes som vi flängde runt där inne i ridhuset 75% av tiden med det gav resultat;.) Så det blir absolut fler gånger till Ida. ..Det är så nära och bra :-)Nu när det inte är nå problem att lasta heller, Mirco var så lugn han stod alldeles still på gården när jag sadlade honom och jag undra om han hamnat i chock eller nåt men inte ...för han visade andra krafter när jag börja rida:-) En kanon kväll!! så himla roligt när Jessica och jag gör saker tillsammans med hästarna:-) så vem vet jag kanske får med henne på en hopptävling sen så kan jag sällskapa henne på en dressyrtävling kanske:-)))))    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards