BLOGGEN

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Marlene Hedberg - 23 oktober 2012 21:26

Tänk vad snabbt det kan hända en olycka!! med ens käre häst:-) jag har varit glad att Mirco har varit skadefri i 1 ½ år nu men det kan snabbt vända ...man ska vara glad att hästen är hel varenda gång man tar in dem från hagen..helst när de går flera i en hage. Jag tar hellre den chansningen än låta de gå ensam och ha tråkigt i hagen utan kompisar..när jag var i skåne och jobba som stallchef för avelsston och unghästar i ett erkänt stall så var det hingstar och tävlingshästar i ena stallet och där så fick inte en del hästar ens gå i hage !! helt otroligt de bara gick promenader och hade boxar på 40 kvadrat och fönster att stoppa ut huvudet igenom...hmm det tycker inte jag är ett hästliv..jag kan förstå att hästar som är värda miljoner som en del var där att de inte ville riskera nåt..inte min grej:-) så tur att man är hobbyryttare:-))

Ikväll så har jag hjälpt Jessica att spruta Hälge så han ska bli av med det onda:-)  för matte gillar inte att ta sprutor  Det går åt rätt håll allafall ...så hoppas hon är i sadeln snart igen:-) och att det blir fart på Hälgeboy:-)    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards