BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Morgondagen.

Av Marlene Hedberg - 17 oktober 2012 23:04

Jag har funderat på att klippa min häst...han har fått sån vinterpäls redan!! jag förstår inte det :-) han kanske har gått hungrig och frusit stackarn....ja nu är det bal i hagen så då ska han inte behöva gå hungrig längre och de har snart ätit upp den på knappa veckan:-) men de är ju fyra som delar på den och den lille får inte så mycket...och det är bra för annars rullar han fram på nolltid.

Det ska bli spännande att se hur han gör för han är aldrig klippt tidigare:-) och han måste ändå ha täcke nu för de har lite konstiga lekar för sig hästarna så han får lite hårlösa fläckar här och var....förstår inte det?:-))

funderar på hur jag ska klippa han?

Hur klipper ni era hästar? hela kroppen eller halva?


 
 
sofie

sofie

18 oktober 2012 12:46

Jag tycker man bör avgöra hur man ska rida hästen under vintern, ska den ha någon vila, har man tillgång till ridhus? Ska man inte rida i ridhus flera gånger i veckan så tycker jag att en halvklippning räcker! :) Fast först bör man avgöra, blir hästen svettig när jag rider att jag behöver raka, många rakar pga bekvämlighet :)

Tur jag har en häst med minimal päls ;)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

18 oktober 2012 23:22

Jag gillar ju att rykta för jag tycker det är en viktig del i skötseln och man får bra kontakt med sin häst:-) så i mitt fall så är det för att jag ska in i ridhus och rida och han blir svettig! och han har fått mer päls än i fjol tycker jag:-) men det är ju det också att man ska rida ute en hel del också:-) ett dilemma...

 
Sofia

Sofia

18 oktober 2012 18:17

Jag halvklipper Classe + halva ansiktet också. Tycker det känns schysst att skydda ryggen då man ändå rider så sällan i ridhus :)

http://lillasysterrs.blogg.se

Marlene Hedberg

18 oktober 2012 23:19

Inne på den linjen också:-)

 
Ingen bild

Maria Å

19 oktober 2012 11:00

Jag som vet allt eftersom jag håller på med så mycket hästar i mina dagar.. tycker att du ska klippa en spårklippning... :)) skojar bara kunde inte låta bli att vara lite rolig.....nä men skämt å sidå.. den där spåklippningen såg ju bra ut för då ha ju han fortfarande päls på ryggen och det är väl bringan och bakdelen mellen dom bli svettig el... ?? eftersom du nu ska satsa stenhårt nu i vinter med träningen och nu när han gå så lätt att lasta så då antar jag att det blir en del ridning i ridhus... :))

Marlene Hedberg

21 oktober 2012 11:34

Ja men du vet ju en heldel om hästar:-)))så det blir en spår klippning:-) ja och träning blir det också...massor!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards