BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Äntligen

Av Marlene Hedberg - 7 oktober 2012 23:25

Ja nu har man gjort helg! vilken helg....mycket att göra och jobba :-( Mirco han har fått stå hela helgen och skrota i hagen men jag tror han trivs med det också...fast nu är det blött på våran gård:-)

Ja nu har vi varit och köpt en ny bil i helgen en  Mitsubichi L200, äh vet ej om de stavas så men det kan bli en fin drag bil så nu ska jag ringa och kolla om man kan boka in redan nu en tid för körprov för tilllägget på B kortet så jag får köra 4½ ton i stället för 3½ ton...den här nya bilen får jag högst dra 1180kg med och den är typad på 1280 så det stöp på 100 kg!!! så det gick ju inte ....då får jag ta med Magnus...och så lär det ju inte bli, för det är som skönt att kunna åka själv:-) helst om man bara ska in på klubben och nu så är det dags för ridhusträning snart :-) ihelgen så ska vi få till ridhuset är det som tänkt :-)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards