BLOGGEN

Alla inlägg under juli 2012

Av Marlene Hedberg - 23 juli 2012 10:33

Tyvvär så blev det inga bilder för fotografen kom för sent båda passen:-(( det kommer flera gånger...helgen har varit både bra och dålig, Mirco har för första gången stått i ett annat stall i 2 nätter och det har gått bra förutom att en vatten kom kom i vägen för hans bakhovar...själv så tycker jag att man inte ska ha vattenkoppar i boxar för just av sånna här anledningar att det kan sparkas sönder. ..sen finns det flera andra anledningar också. Han fick sig en rejäl kalldusch i boxen det bara spröt kallvatten på han så det var som inga prolem dagen efter att duscha honom i vattenspiltan:-)) så både gott och ont så lärde han sig kanske nått att inte sparka för då blir det blött och kallt och sen lärde han sig att acceptera vatten.Hoppträningen gick bra trotts att han hoppade och stutsade lite innan han satte i väg i nån fart så vi lärde oss att hantera det till slut:-) han är inne i en 5 års trotts nu och det är bara att rida igenom, det var som Bettan sa att ...om han inte har haft nån trotts tid än så är 5års trottsen den som kommer som ett brev på posten:-) ja ja det är väl tur att man är tjurig och har ett tålamod för två:-) men när han väl tog tag i uppgiften och ville göra den med mig så gick han riktigt fint:-)och han är försiktig över hindrena och vet exakt vars han har sina ben och hovar.. men söndagen fick jag inte till nån bra ridning kändes som han var trött i kroppen Mirco och var spänd...undra om man skulle han bokat upp en massage på honom:-)

 

Hans kompis Solo har nu åkt hem til Umeå och det känns tråkigt för det har verkligen varit kul att ha honom här och hans matte Sofie:-)Hoppas det kommer på besök igen:-)


Av Marlene Hedberg - 21 juli 2012 00:19

Ikväll åkte jag och Sofie in med våra killar och jag vet inte om jag är mest glad för att han var så lättlastad idag! helt otroligt det tog typ 3-4 minuter:-) glad är jag men sen har vi ridpasset då...ja vi red en lite 45 minuter på plan bara för att reka lite men han saknar bjudning och då blir han vinglig och jag faller fram varenda gång han sliter tag i tygeln så vi får ta det hela med en nypa salt i helgen...jag är mest glad att vi får byta stall så han får prova på lite Mirco:-) Han var lugn och fin i stallet och sin hästpolare likaså:-) natti natti !!

Av Marlene Hedberg - 18 juli 2012 23:52

Idag så hade Mirco sin vilodag då han gått 4 dagar nu och det blev rätt hårt igår. Sofie hjäpte mig att lastträna ikväll och han har som börjat fatta vinken nu med repet och så det känns inte helt hopplöst och det känns bra att man kommit på ett sätt att få han att fatta och det är tack vare att Sofie hjälpt mig att stå och snurra repet och klatchat till han i rumpan när han gått bakåt och det gav resultat idag!! vi fick in han och han stod alldeles stilla så vi fick stänga bak sen fram Sofie kunde stå där bakom han och vi stod och prata och han var alldeles lugn...helt otroligt!! sen fick han backa ut bak istället för att gå ut fram och det va trögt först för han förstod inte att han skulle backa!! men sen gick han ut lite för fort så vi ville ha in han igen med det gick trögare då så vi nöjde oss med att vi fick ett bra slut att jag fick backa han ut:-) en stjärna till killen:-) och Sofie!! Det är så kul att han nån att träna med,,,hm undra om jag ska behålla Solo så kanske Sofie bli kvar;-))  

Av Marlene Hedberg - 17 juli 2012 23:19

Vad tiden går ...jag och Sofie skulle göra sånna långritter hade vi tänkt men inte ha det blivit när det har varit marknad och vi har ridit dressyr och ute iskogen..Ja i går så for vi ut på en timmes skritttur och de var pigga killarna:-) sen idag så blev det dressyr i gropen och jag tror att vi hade våran värsta dag hittils i våran ridkariär:-!! jag blev så arg på han och det är första gången jag blev så himla arg...han testar mig!! rackarhäst:-) han gick fint lite nu och då och helt plötsligt gick han bara skänkelvikning typ 100m...kunde inte gå rakt fram ...kunde inte fatt vänster galopp utan skulle bara gå sidvärts:-) han ville bara ha koll på vars Solo var:-) så vi får se hur han gör när vi ska in på klubben i helgen..om vi kommer över nån hinder:-) om inte annat så blir vi en erfarenhet rikare;))  

Av Marlene Hedberg - 14 juli 2012 11:32

Ja idag jobbar man igen ....jag formligen längtar till semestern i augusti!! det har varit mycket nu ett tag.

Börjar jobbet 13.00 så jag han inte med nån ridning idag utan vi körde lite repövningar bara:-)  

Av Marlene Hedberg - 13 juli 2012 18:31

Igår så fick jag hjälp av Sofie och han tog repet bra:-) jag stod i transporten och Sofie på sidan och jag tog i repet för att få in han och hon snurra rep och lite teamwork så börja han att förstå att när hon snurra så gick han fram så han gick upp med alla hovar på rampen då sluta vi:-) viktigast är att han förstår innebörden av att " ljuden av snurren så ska han gå fram!" så duktig kille till slut:-) han försökte stegra lite faktiskt och det är första gången men jag ser det ändå som lite positivt att man får en reaktion ihan för tidigare så har han som inte reagerat..så tack för hjälpen Sofie:-))

 Idag så har jag jobbat så nu vankas det lite stall men vi hoppar ridningen idag ...jag har därimot beställt ett set med benskydd som jag suktat efter ett tag men tänkt nä!! men eftersom det inte blir nån utgång för mig på marknaden så köper jag dessa istället:-))

 

 

Av Marlene Hedberg - 10 juli 2012 22:57

Ja kvällens pass var bra stundvis...traven är han bra och det mesta klickar men galoppen var han ofucuserad ...kan vara att vi hade sällskap av Sofi och Solo:-) men jag vill inte riktigt skylla på det så jag skyller på mig själv:-),,,...jag har varit otroligt trött idag så det är säkert ett bidrag också att man inte rider fram ordentligt och läsgör han ordentligt som jag brukar göra när vi rider på plan. Galoppen ville han bara rinna i väg i trav innan det blev nån fattning och de bruka sitta bra fattningarna men inte idag:-( så det är bara att träna på, vi red i dressyrsadeln och han är mycket mer känslig då och i bland då så blir jag inte nog tydlig med vad jag vill och ger han lite dubbla budskap tror jag så då gör han nått helt annant...så summa sumarum si så där gick det:-)) i morgon så ska han få vila för matte ska på middag i morgon kväll:-)

Gonatt!!!  

Av Marlene Hedberg - 7 juli 2012 15:52

Var i väg och gjorde morgon på klubben och mocka bort där sen var det hem och hälsa Solo och matte välkommen:-)

Det gick jättebra när vi släppte ihop dem inget bråk alls, Solo är en försiktig häst och det passar flocken bra:-)          

Fyra goa grabbar i hagen:-))

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards