BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Hoppning

Av Marlene Hedberg - 25 juni 2012 20:37

Kvällens pass blev hoppning!! åh vad kul det är :-) men jag tror jag skulle behöva göra en bredare ridplan:-) hade suttit fint med en 10 meter till:-) men han sköter sig bra för att vi har inte hoppat uppsuttet så många gånger på hinder på plan men i skogen har vi hoppat:-) lite trångt blir det när det är 20 meter brett och då blir det för mycket dressyrgalopp och undertempo när det gäller hoppning och unghästar får ju gärna gå på i lite friskare tempo för att lära sig att gilla hoppning men han löser det bra min kille:-)              

Man sitter som en kratta emellan åt men det gör inte så mycket viktigast är just nu att Mirco lär sig hoppa :-) sen kan vi korrigera matte:-) sen ska ju jag och Mirco rida för Elisabeth snart så då får hon klaga på mig :-) Jag har som Magnus som bruka stå och säga # räta på dig och lätta innerhand och titta dit du ska:-)) o s v han är så duktig:-))

 
 
sofie

sofie

25 juni 2012 20:58

Härligt med hoppning! :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

25 juni 2012 23:24

Jo:-)det går framåt

 
Emilia

Emilia

26 juni 2012 09:17

Vad roligt :) Hade gärna varit med på hoppkursen med Torsten, men jag orkar inte håll på att tjorva med han dit. Hoppas det kommer bli fler gånger. :D

http://emiliaagebro.blogg.se

Marlene Hedberg

26 juni 2012 13:59

Nä jag förstår dig...Ja är hon bra Elisabeth så kommer hon absolut hit fler gånger sen har jag tänkt att ta hit Per-Erik också men han har krav på minst 8 och så många är vi aldrig som är intresserad:-(Elisabeth kan komma än om vi skulle va två bara..dyrare blir det men det kan det vara värt

 
sofie

sofie

26 juni 2012 10:25

Kul :)

http://s0fiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards