BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Ne he då!!!

Av Marlene Hedberg - 17 juni 2012 17:59

Idag så hade jag tänkt att åka in på klubben och hoppa lite mer än det jag gjorde i går :-) men han ville inte åka ...han går in en bit och ställer sig där!! sen när jag öppnar fram så går han igenom utan problem...sen när jag ska be han stanna så står han stilla och sen går vi fram i genom men sen när jag ska be han backa så backar han ut!! fort och sen ville han inte gå in:-(( vi tog jackan och det fungerade inte idag!! jag vet inte vad jag ska göra för det går som inte planera nått!! att åka nånstans med denna häst......suck!! så på torsdag så får Sara komma till mig så jag åker inte in med han på klubben för det är ändå jag som bokat henne till Mirco och då vill jag ha hans tänder fixade...jag blir så ledsen..undra om man kan anmäla sig till en tävling nån gång??  .jag vet man tänker att det är ju bara att lasta han!!  han är inte som nån annan häst jag träffat på!! nått blev fel i förtroendet för människan när han var föl:-(( men vad...??? för han är inte stressad eller nått och så fort jag ber han göra nått som han fixar så som tex gå tvärs över rampen så går han in och igenom transporten utan problem så det handlar lite om att han ska lyckas med det han gör så han får respekt för mig och jag för han för nått är det som brister mellan oss ???Jag har lastat han flera gånger så han är inte rädd...han är dominant det vet jag men...vad göra??

Jag for ut och red i skogen och då fick jag kvitto att han litar inte på mig eller förtroendet för mig hade minskat!! :-( han var rädd för i princip allt!!! det var som om det var första gången jag red ut på han i huvudtaget......här ser man hur viktigt det är att förstå hur hästar fungerar och just nu ¨så skulle jag vilja ha det här med transporten fixad!! tror jag ska ringa Erika och be henne komma till mig och hjälpa mig med det här problemet vi har Mirco och jag..nått är det allafall som inte klaffar just vid tansporteringen och det förstör så mycket av det andra ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards