BLOGGEN

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Marlene Hedberg - 31 juli 2011 21:51

Ja vi har haft det rätt rörigt på gården hela sommaren tycker jag men nu så börjar det arta sig:-) Grannen har varit här med sin traktor och hjälpt oss för att våran traktor är för klen:-) Vi har gjort en tjusig mur ut med vägen med stora stenar och det blev rätt bra...var tveksam i början men jag tror det kommer att bli ännu finare med lite hjärtbergenia i mellan stenarna 

Altanen är klar och den blev super fin med nya möbler på också + en ny grill!! 

 Ja ikväll så har jag fortsatt att flytta ut allt foder från lådorna och flytta om dem som de ska stå i rummet och jag inser att vi får inte in alla tre så det blir 2 och Jessica får ta ett fack i min låda :-)Dörren som skulle in passade inte in utan jag måste flytta en regel 5 CM!! bara det blev lite extra jobb men men jag gillar ju att snickra så där fick jag 

Hästarna har fått vila idag just för det har varit häcken full runt på gården, men de tycker nog det är skönt med en vilodag helst Zoogo så han får smälta in det jag gjort med honom :-)    

Av Marlene Hedberg - 31 juli 2011 11:06

Nu håller jag på riva ut väggen som går in till foderrummet så man slipper gå runt för att hämta foder till hästarna, kommer att bli jättebra och ett extra torkrum blir det för täckena. Sen ska vi hyra ut en boxplats, så finns det nån inresserad så är det bara att ringa. Nästa år ska blir det takfix i stallet vi hinner inte med det i år och även ett kallförråd utanför stallet så man har allt nära för hö och diverse saker som hinder mm.   Liten bild från våran semester i Luleå när vi var vid havet och bada:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards