BLOGGEN

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Marlene Hedberg - 1 juli 2011 21:56

Hittade en rolig sadelhängare finurlig konstruktion..


 

Man kanske ska byta ut dom man har till denna...vad tycker ni?

Det här är en annan variant om man ahr en trång sadlkammare:-)

Sen kan jag rekomendera denna produkt(klimatta) till att hänga upp i boxen:-) när hästen väl har provat den så kliar de verkligen på den!! Jasper han har 2 st...ska nog köpa och skuva upp i ute stallet också:-)

Av Marlene Hedberg - 1 juli 2011 20:20

Hästarna njuter verkligen av regnet  de står och äter mitt ute på lägdan och svansen hänger !! nu kan de äta utan att bli stöd av alla flugfän som är ute....de har en stor lada att kunna gå in i men där går de in när det är varmt och sviarn är ute.

Det blir mörkt och kallt där inne och där vill inte flugfäna vara:-) så lite spring blir det när de har vilat ladan på morgonen fram till lunch:-)    

Av Marlene Hedberg - 1 juli 2011 19:59

SADELN HAR KOMMIT!!  den passar hyfsat bra också-) de har värmt om den allt som går så det är en vid på 37 nu men den har kunnat va lite lite lite bredare:-) jag få stoppa en padd under sadeln som höjer upp lite bak tills han har lagt på sig lite mera ryggmuskler:-)

Jag har nu 3 st sadlar eller 4 st med manskapssadeln också som är till salu!!den är i fint skick.-)

     Alround sadel många år på nacken men fungerar som inridnings sadel(behöver inte vara så rädd om den), normal mot vid bom,17 tum.

 

    Hoppsadel, handsydd i Italien det är 1 tum  och den är för hästar med liten manke och bred rygg ...uppskattar den till vid bom. Det står inget påden men eftersom jag vet vad Mirco har nu och den passar inte honom:-)

   En hööks sadel jag köpte för några år sedan och är inte mycket använt efter som hästen inte finns längre som använde den. 17 tum och  vid bom. 

Nån som är intresserad så maila mig om pris:-)eller ring:-)

Sadelöverdrag följer med alla sadlarna.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards