BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2015

Av Marlene Hedberg - 10 augusti 2015 23:21

Ikväll blev det ett fint lungt pass på lina, han var avslappnad å fin blev inget långt arbetspass 15 minuter.
Idag har jag slitit som en tok hemma på gården med att stoppa ridbanan och avstannat i vinter hagen för jag ska göra om eller vi?!
Nu blir det häst fritt bakom huset och stor gräsmatta som ska planeras om med grillplats å utkik??

Sen ska det på plank och stolpar ska givetvis justeras så de är i samma höjd.
Hinner vi ska det byggas hinderhus för mitt hinder material ??så jag kan ha det i anslutning till ridbanan

Av Marlene Hedberg - 9 augusti 2015 22:24

Idag hoppade vi stuts ?med en markbom in i serien och en bom ut.. Han fick ta det 5ggr i varje varv och han löste det lugnt och fint med rätt galopp ut i vänster varv men högervarv fick jag visa lite tydligare för honom vad som skulle va rätt.
Jobbade honom i lätt sitts under större delen av ridpasset.Sen skrittade vi rundan.
Ikväll fick han stallbandage inför natten

Telefon stolp till ridbanan som ska vara i hörnen ?

Av Marlene Hedberg - 7 augusti 2015 22:14

Lite krokig där krukan ska sitta men det går ju fixa ?

Ridbanan börjar ta bra form å lutning så slit är mödan värt!!
Men det är krattat å krattat å krattat!! Fortfarande sten kvar men det går rida nu allafall fast det är lite tungridet där och längre än 30 minuter rider jag inte så blir det asfalt sen så senor får stabilisera sig?

Av Marlene Hedberg - 5 augusti 2015 23:43

Leja på kickbike

Det var många aktiva där de kvällar vi åkte dit, så duktiga
Gordon gick givetvis följa med

Av Marlene Hedberg - 5 augusti 2015 23:35

Nu har Nadja fått börja följa med dom handhäst de dagar jag rider dressyr hemma och ska skritta av Mirco 20 minuters rundan så då får hon hänga med.
Det gick så otroligt bra ? jag hängde bara grimskaftet över Mircos hals och hon följde med.
Jag var tvungen å prova trav också och det gick galant,, inga sura miner från nån av hästarna och Mirco gick glatt med öronen framåt.

Super duktiga finingar.
Nu har jag anmält mig till Kg träning den 18/9 hoppas det blir av!! Det ger så otroligt mycket att rida för henne men det gäller att inse att det är en själv det sitter i om det blir fel i ridningen och att man vill lära om.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards