BLOGGEN

Alla inlägg under april 2014

Av Marlene Hedberg - 16 april 2014 23:09

Ikväll så blev det uteritt men det var så blött och geggigt !!tråkigt så vi for in bland sandtagen och klättrade tog långbacket !! Han tände till och trodde att han skulle få dra järnet upp!!!
Kul kul!!
Jasper är lite bättre idag;-), tack ocph lov:-)

Av Marlene Hedberg - 15 april 2014 23:31

Ikväll så hade vi löshoppning:-) det var kul! Mirco hade några konstiga konster för sig ..han hoppade jämnfota bak å fram ibland men när jag tog bort en bom och ett hinder så vi hade ett hjälphinder på ca 6.90 avstånd till oxern då hoppade han fint:-)
Han hoppade ca 1.45-50 ikväll, riktigt bra ändå:-)med br språngkurva och inget jämnfota hopp:-P
Alla hästarna skötte sig jättebra:-)

Av Marlene Hedberg - 14 april 2014 22:45

Ja idag hann jag inte rida och förra veckan blev det 2ggr!!!!
Imorgon blir det löshoppning allafall:-) inne på klubben med några andra..fast jag skulle igentligen vilja rida:-P

Av Marlene Hedberg - 13 april 2014 23:02

Vilken vecka det varit!! Nu är det lov så då är barna ledig men jag får påsk på onsdag kl 12! Ska bli skönt men jag är ingen påsk fantast direkt, så där onödig högtid!! Jag ska rida och träna i veckan:-) jag har nu gått ner 9kg!!! Helt sjukt!! Känns riktigt bra ;-)så nu ska löpardojorna fram och kondis ska jag få så jag orkar rida mycket.
Har fått en påminnelse på ett erbjudande jag fick i höstas ! Är så sugen på att nappa på det:-) få se hur jag gör med det om jag åker ner och kanske lämnar killen men jag är ju en perektionist !och undra om jag kan anförtro nån min häst!!?? Det är frågan men de här känner jag ändå att de är seriös:-)

Jag känner nu att jag är så laddad för träning!! Man blir sporrad när man hör att Mircos helsyster som är 5år har startat 1.20 klass idag:-) känner mig lite efter:-P nä nt djävlar ska det hoppas!!!
Go'natt och ha en bra vecka nu man vet aldrig när jag har tid att skriva igen:-)

Av Marlene Hedberg - 11 april 2014 22:08

Ja denna vecka har varit späckad! Magnus är borta på turn'e så jag har inte så mycket tid till hästarna då men hur som helst så hade Mirco hade ett mega steg i kväll:-)
Ja sen hämtade jag ut mina ridstövlar:-)

Av Marlene Hedberg - 7 april 2014 22:52

Städade lite här hemma med att damma lite å tvätta:-) dammsugade och sådde lite gurkfrön och luktärt å lite andra blommor:-) inte så mycket mest gurka:-)
Sen var jag ut med Mirco i skogen och klättra ;-) så kul!! Han var vaken och pigg men väldigt lyhörd på mig;-) så roligt att rida.
Imorgon är det "morgon"05.15 i vårt stall:-) go'natt!!

Av Marlene Hedberg - 4 april 2014 18:09

Idag kom vet från Evidensia till klubben så Mirco har fått sina tänder kollade och det var lite vasst på höger sida i nederkäken vid kindtänderna, så han slipade till det :-)
Innan tandkollen så han jag med ett hopppass, studs och ett saxhinder plus jobbade ihop en bana av halter övergångar och bommar på båge:-)
Jag la ut en bom på marken till hindret på vänstra sidan så han skulle ta ytter skänkeln snabbare och bättre:-)
Ett lyckat pass !
Det blev en lång dag på klubben var hemma runt 17:-)

En trött kille!!

Av Marlene Hedberg - 3 april 2014 21:45

Idag så har jag ridit på kandaret för första gången, han har fått ha det i munnen några gånger och det har gått jättebra :-) Helt stilla i munnen och inte gjort så stor grej av det.

Vi red ut idag så då fick han skritta och trava och bridongtygeln var det ingen belastning på alls och han bjöd på bra i steg och gick med fin form:-)

Nu ska vi vänta nån vecka tills nästa gång tror jag så han får smälta det här:-)

Imorgon så är det tandkoll på Mirco och först ska jag in och rida tänkte jag i ridhuset innan hans tid kl 11.00

så få se om det blir hopp el dressyr??       

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards