BLOGGEN

Alla inlägg under februari 2014

Av Marlene Hedberg - 14 februari 2014 09:01

Ja idag är det fredag och en av mysdagarna på året då man ska visa uppskattning och kärlek till vänner och familj<3
Jag slutar 12 idag och det känns bra! Ska in och hoppträna idag med Mirco tänkte jag:-) vi ska fortsätta vår träning på travhoppningen den ger bra resultat som även gangnar dressyren föq oss:-)
Ha en bra Alla hjärtansdag !:-)

Av Marlene Hedberg - 12 februari 2014 21:46

Idag slutade jag 15 så åkte jag hem och drog på mig ridbrallorna och idag så for vi ut i skog å djupsnö!:-D så kul !!! renar fanns det också i skogen, väldigt intressanta tyckte Mirco:-)
Så skönt att hinna med ridningen innan middagen.
Sen har vi lite tårta för Magnus som fyller år:-) så systra med sambo och barn kom på besök efter middan:-) Marias lilla flatvalp håller på bli stor för nu leker Roy med honom:-)

Lite dålig bild:-P

Sen har vi fått kaninungar igen!!! Vi hade en liten kaninkille som hoppade in till våra honor så nu är 6st födda..jag vet inte vad jag ska tycka:-( de är ju söta men jag vill inte ha 12kaniner!!! Så är ni intresserad av kaniner så finns 2st 6månaders och 6st nyfödda som kan va leveransklara om 8-9veckor:-)

Av Marlene Hedberg - 11 februari 2014 23:09

Ikväll åkte vi till ridhuset igen, red med jaktkandaret och han går fint på det men han blir otroligt känslig så det räcker att jag vrider på huvudet för att svänga han. Red lite mer på stor volt och få bra taktkänsla i vårat samarbete jag och Mirco och att vända och byta varv utan att tappa takten:-) Carina hjälpte oss med att se när jag hade rätt känsla så att det jag kände såg bra ut. Och att han gick bra iformen.. han var jättefin tyckte hon:-) även hon tyckte att han klev på bättre fram:-)
Det är en sån härlig kännsla när det går bra, fast nåt mer som vi måste träna på är nersittning. Han blir störd när jag sätter mig ner innan han är avslappnad men men bron byggdes inte på en dag heller!!:-P
Sen kan jag inte minnas när han gjorde ett bocksprång senast.

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2014 23:10

Idag har man hunnit med lite känns det som:-) lilla Jasper har blivit lite klippt också, han hade sån tjock päls så när han blev blöt torka han inte så bra.
Så jag måste beställa ett nytt täcke åt han så jag kan klippa av han allt nu när han och Leja är inne på ridlektioner varje måndag:-)jag klippte bort allt skägg också:-P han blev så fin och litet huvud fick han:-)
Mirco fick ett pass i pselen idag så han jobba så fint på de raka spåren tog han för sig fint!! Ska in på klubben nån dag till i veckan med killen för han var så duktig i söndags:-)

Av Marlene Hedberg - 2 februari 2014 23:34

Nu är man ledig en dag sen 5dagars arbete igen !! Ärligt talat så känns det som dagarna går alldeles för fort igentligen hinner ingenting:-P
Imorgon ska då jag och Mirco ut i lite djupare snö

Av Marlene Hedberg - 1 februari 2014 09:06

Ja vad har hänt här i veckan? På hästerifronten så har jag inte ridit sen i söndags!! Har ej haft orken:-( longerad 3ggr det är vad Mirco fått göra och Jasper 1gång bara:-( ja sen så har jag mycket skrivbordsjobb nu innan årsmötet;-)

Mysan som har blivit knäkatt!! Hon är 13år nu vad tiden går, hon har aldrig velat hoppa upp i knät så hon håller på bli gammal;-)
Nu i veckan så ska vi ta tag i träningen igen för både mig å Mirco:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards