BLOGGEN

Alla inlägg under januari 2014

Av Marlene Hedberg - 15 januari 2014 23:02

 BR benskydd Pro Max Glamour Vill ha detta !! lite häftigt med blankt!! säkert inte så praktiskt men.. glamor:-)

649:-+349:-

 BR benskydd Sen lite mer praktisk färg som inte skiten syns på:-)529:-

 Ekkia eggbett

Blue steel bett?? lite sugen på att prova ett:-)329:-

Kandar till framtiden...inte så långt bort nu för att prova:-))1956:-

 Anna Scarpati schabrak

Brunt / rosa med bling!! 1056:-  snyggt !!

Lite av min önskelista så vi får börja nånstans

Av Marlene Hedberg - 9 januari 2014 08:43

Idag så blir det hästhämtning i Hissjö! Hos TEAM Pettersen:-)
Ska bli spännande och se vad det är för tös:-) en skäck b-ponny sto, 14år och heter Lady:-)

Av Marlene Hedberg - 8 januari 2014 22:50

Denna dag avslutades med ett härligt träningspass!;-) så duktig även idag??vad har hänt:-P red bågar över medellinjen och avsaktningar med focus på bra halter sen trav fram! Galoppfattningar från skritt i båda varven, även de bra inge bock å studs;-)

Av Marlene Hedberg - 7 januari 2014 22:51

Ikväll tränade vi vidare på jaktkandaret och jag lossade nosgrimman lite mer än jag bruka ha den och han gick stadigt i form, lågt å fram precis där jag vill ha han;-)
Så vi värmde upp med öppna och sen träna vi övergångar skritt-trav, efter en liten paus på lång tygel så träna vi sluta också, vi fick till några fina på långsidan ,avsluta med bakdelsvändning sen ut på spåret fatta galopp!!! Sån härlig känsla:-D
Sov så gott!!

Av Marlene Hedberg - 6 januari 2014 22:39

Idag blev det bara en kort check på Mirco men inga känningar av gårdagen fin i benen också;-) hela dagen sen 06.30 så har jag hållit på med ett hästköp och jobbat,! jagat instruktörer till klubben så det ordnar nog sig denna gång också:-)
Godnatt!

Av Marlene Hedberg - 5 januari 2014 13:21

I förmiddags så red jag och Emilia till Borgen:-) det var kul och man märker på hästarna att de gillar när de får gå lite längre och de blir mera framåt och glada.

Det blev nästan 1.6 mil för mig och Emilia blev det nog närmare 2 mil, bra rutt!:-)

Vi galopperade en sträcka lite längre och sen på hemvägen så fick de sträcka ut benen i lite snabbare tempo!! kul i hjul:-))

Djävlar vad Mirco sprang och han hade mycket kvar att ge kände jag, snabb kille jag har:-) det var inte förrän jag svängde av hemmåt och vi skilldes åt jag och Emilia som han lugnade ner tempot och gick sakta så lite trött var han allafall men inte mycket.

Ibland frågar man sig vad ridning är för mig och man jämför alltid med alla andra och vad är seriös ridning? för mig är seriös ridning att man tar hand om sin häst på bästa sätt och träna den väl i olika miljöer för andra så är det tävling..men det finns inget rätt eller fel eller att man ska dömma ut någon att den inte är seriös med sin ridning ??? man kanske bara vill rida i skogen och fara runt där, det är nästan värre när hästar aldrig får lämna ridhuset och bara vara inom fyra väggar och knappt vara ut i hagen det tycker jag inte är en bra hästhållning..mitt tycke:-)) Mina hästar är ute från morgon till kväll förutom ridtiden då, kan jag tycka är bra för mina hästar allafall, sen finns det hästar som blir formade att gå in en viss tid på dagen och sen stå inne...man kan prägla hästar hur som helst nästan.


Hur som helst så hade vi väldigt trevligt på våran ridtur:-))

Av Marlene Hedberg - 4 januari 2014 20:56

Ja så här långt kom vi med klippningen på huvudet

Kroppen blev lite design på:-P

Av Marlene Hedberg - 4 januari 2014 16:35

Idag blev det longering bara med systemet:-) han gick bra väldigt fina övergångar.
Vi laddar för en långritt med Emilia & Torsten i morgon mot Borgen:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards