BLOGGEN

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Marlene Hedberg - 11 september 2013 09:33

Yes!!! Igår hoppade vi ett språng in på 40cm och ett språng sen ut!med en rosa grind på höjden 70cm:-) vi värmde upp med skritt ett tag mycket halter 5steg fram halt 5steg fram halt så höll vi på tills han var allert på skänkeln och det ska vara halt på 5e steget inte 6e eller 7e för då tappar det effekten:-P
Sen samma sak i trav men med 10trav steg;-) värmde upp på travbommar med avstånd på ca 3meter då får man in 2 travsteg å sen kan man ta galopp över sen;-)
Sen red jag på båge på långsidan å tog 40cm och det gick bra, höger varv lite mer trixit men det fungerade bra:-)
Han har blivit så duktig !han byter galoppen själv nu från vänster till höger helt rent byte så då är det läge snart att träna förvändgalopp men vi ska vänta med det ett tag;-)
Hoppningen gick jättebra ! Hoppade av på rätt avståndspunkt och fint över hindren:-) lycka!! Jag var lite orolig att han inte ville hoppa med tanke på att han inte ville vara med på noterna:-( tänkte in på klubben nån dag å checka av läget.
Sen ska jag å Mirco börja ha mer kul tillsammans!:-)
Hur gör ni när ni leker med eran häst? Det är väldigt viktigt att dan har kul med sin häst så det inte handlar om träning jämnt!!tyvärr så har det varit för mycket träning å focus på annat???nu ska det bli annat också:-)
Idag så blir det soffläge för min del tills barna kommer hem, sjuk!! Ursch jag hatar när jag inte kan gå på jobbet!!kan som inte ligga sjuk:-(

[Bild]

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards