BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2013

Av Marlene Hedberg - 10 augusti 2013 18:19

Idag så åkte jag in på klubben igen för att löshoppa Mirco:-)
Det gillade han, men han har lite bråttom ibland så då hamnade han lite fel in på andra hjälphindret. Men sluthöjden blev 1.30 idag:-)

Av Marlene Hedberg - 7 augusti 2013 23:44

Vi bytte dag på träningen vila igår och klättring å galopp ikväll:-) så kul!! Han var verkligen på!!!
Imorgonkväll åker jag å Maria in med hästarna igen:-) som jag kanske sagt så har vi 4 st kaninungar hemma:-)
kursiv text

Visst är de söta!?:-D

Av Marlene Hedberg - 5 augusti 2013 23:51

I veckan ser träningen ut så här
Mån- Dressyr med vanligt tränsbett här hemma. Han gick bra :-)vi värmde upp med serpentinbågar med halvhalt vid medellinjen. Blev mjuk å fin sen tränade vi på öppnor i skritt, trav och det gick bra. Galoppen kom det en protest i början men han trodde det skulle vara öppna där också men när han märkte att vi skulle rakt fram så gick han på fint fram:-) rackarns häst;-)
Tisdag-Uteritt med träning i galopp och uppförs backar, för att jobba maxpuls!träna igenom alla muskler på en gång:-)
Onsdag- Vila, promenad
Torsdag - Hoppning på klubben.
Fredag - Uteritt, skritt å reka av gångarter.
Lördag. - Longering med longersystem
Söndag- Dressyr klubben med jaktkandar.

Av Marlene Hedberg - 2 augusti 2013 08:44

Träningen gick bra än fast det blev mycke protester i galoppen när vi skulle utöva öppna i galopp..jobbigt!!! Det var rejäla bakutsprång!!10-12 på raken och där ska man sitta ner! Och trycka på!!:-) inte lätt men satt kvar;-) HAN gjorde som jag ville till slut och var lösgjord och fin.
Till protesterna hörde nog till att jag red på jaktkandar och jag kom åt han på ett helt annat sätt.:-)fick rida på med två långapiskar så han förstårskänkel FRAM!! Ett litet tryck med båda skänklar betyder FRAM!!!gör han inte det så fick jag peta på han på engång!! och låter han gå fram för pisken sen vilar jag min skänkel och berömmer han när han går fram:-) visst övergångar är bra att träna men de måste lära sig att vilja gå fram först.
Summa sumarum så tyckte Katarina att jag fått starkare sits och ridning och därefter kommer det lite protester;-) och att Mirco har blivit mer jämn i sidorna så nu ska vi träna mer öppnor slutor för att stärka upp han.
Ett bra dressyr pass trotts lite bråk, mitt måtto "man måste gå igenom konflikter ibland får att komma framåt/vidare":-D

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards