BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2013

Av Marlene Hedberg - 18 augusti 2013 10:03

Började morgonen med att fodra mina hästar sen iväg på klubben för att ta ut hästarna där sen hem å rykta Mirco och ut på en ridtur:-) Hade tänkt åka in å träna lite dressyr men kände inte för det så det blev skoterleden å broträning:-)
Han kändes genomriden idag:-) nä ut å mocka och på jobbet 11.30:-)

Av Marlene Hedberg - 16 augusti 2013 23:23

Letat länge efter ett regntäcke till Mirco, nu har jag hittat ett..

=Whitaker:-)))John Whitaker TURNOUT

Det här var faktiskt snyggt och härlig färg.-) ett 100g täcke:-)

WeatherBeeta 600D HIGH 100 g



Av Marlene Hedberg - 16 augusti 2013 22:26

I dag så var vi ut till skogen å leta bra galopp backar! Det finns gott om dem:-) han gick bra idag.. inga bocksprång idag heller:-) sen har jag dragit bort nästan all havre, han får groov 90nu bara:-) få se om vi får ner energin på han;-)

Av Marlene Hedberg - 15 augusti 2013 16:22

Ja nu hela förmiddagen så har jag suttit och gjort massa jobb till klubben:-) så då var det klart för denna gång.

Håller på att planera en ny hemsida till klubben också för vi går ur Ridsportförbundet nu:-) vi är en för liten klubb att vara med där, kostar alldeles för mycket pengar., där kan vi gå med sen när kubben har blomstrat upp. Jag vet att det är några som tycker att klubben är skit och den kan läggas ner men den ska inte läggas ner utan det är valfritt om man vill vara där och då behöver man inte snacka så mycket skit!!!

Det är dags att medlemmar säger vad de önskar istället för att klaga på allt och hur mycket de har gjort för klubben... det är ju medlemmarna som ska göra saker men det blir jobbigt om vi är få medlemmar:-)) och det är så det har varit och då har några fått göra någon syssla extra :-)

Jag kan säga så här att det ska vara lika för alla på klubben ingen ska ha nåt mer än nån annan medlem för att de gör nåt extra utan det är upp till var och en:-)

Lite om det för man hör så mycket skitsnack och jag är less på det!!!

Hur som helst så är det vila för Mirco idag och det blir en kvällspromenad senare ikväll för honom, jag känner mig fortfarande glad över gårdagens ritt på klubben:-) Han var så duktig!!  

Av Marlene Hedberg - 14 augusti 2013 21:54

Imorse åkte vi in då till klubben för att hoppa tillsammans med Sofia och Classe:-) vi byggde en bana på fyra ninder med avstånd på 22 meter imellan så vi kunde hoppa på båge och sen hoppa om oxrarna så vi fick 6 hinder totalt.

uppvärmningen kändes bra och han gick bra fram, sen när vi skulle börja ta den kraftiga vänster svängen som var från en oxer till den andra så körva han och ville inte ta skänkel...men jag fick på han med pisken vid bågen och några svängar senare så hoppa han fint:-) det handla om att jag måste skänkla på han i god tid i kurvan.

Vi debutera på 90cm:-)) kan ha varit lite högre också för vi kontroll mätte inte hindren men det är så kul när hästarna sköter sig och Mirco växer i hoppningen för varje gång och han tar verkligen tag i hindrena!! så roligt!!

Det gick även bra för Sofia när hon fick till drivningen mellan hindrena "jättebra Sofia:-)" sen som jag sagt tidigare man får inte vara rädd att " gasa " på vid nån raksträcka och låta hästen länga sig. ..sen upp med handen igen och sitt och korta. Jag bruka tänka lite så här att PÅ hindrena bara övertyga dig själv och hästen att vi ska över detta hinder och titta inte ner på hindret utan långt fram helst på nästa hinder så fort man landat:-)

Till vecka blir det hoppning igen, då ska vi göra en framhoppningshinder i ridhuset och sen en längre bana ute på ridplan och lite musik och så så hästarna får känna på "tävling":-)  Inga bilder blev det idag heller....

Saknar denna fina tjej!!

   

Emil och Mirco i full fart!!!

Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2013 22:52

Ja ikväll så gick det inte bra att rida!! Han bocka rejält 2gånger andra gången höll jag på flyga!! jag vet ju att det inte är någon ide att bli arg!!! Men man blir det:-( vad är det som är fel??? Är han bara ej samarbetsvillig eller ont nånstans??? Jag tror inte det men man börja ju undra??
Sen gick det bra ett tag på slutet;-) hoppas det går bättre i morgon när vi ska hoppa:-)

Av Marlene Hedberg - 12 augusti 2013 21:51

Jag hann precis ett dressyrpass ikväll mellan regnskurarna:-) han gick hyfsat bra ikväll...bara 4 språng vid galoppfattningarna:-) det tar sig...men jag har börjat lära mig att lägga skänkeln försiktig på och hörnpasseringen innan i traven så petar jag till han med båda dressyrpiskarna så han bjuder fram fast inte fortare!! sen så går det mycket bättre att fatta galopp då behöver jag göra sån liten hjälp.

Imorgon nöter på på med samma men kombinerat med uteritt också efter ett kort dressyrpass.

Onsdag så ska jag in tidigt och hoppa med Sofia och Mr Classe:-)) vid 8 ska vi hoppa så jag lastar 7.15 för jag börjar jobba 11.00

Torsdag så får han stå och vila sig:-)

Fredag blir det uteritt med galopp och pulsträning:-)

Lördag uteritt med bara kolla av han, mest i skritt

Söndag så blir det ett dressyrpass på klubben:-)  

Av Marlene Hedberg - 12 augusti 2013 13:50

Igår hade vi medlemsmöte och det var inte så många som kom..tyvärr! Men det blir fler möten;-) medlemsmöten är till för medlemmarna så det kan man tänka på tills nästa möte om man har nåt att framföra,.nån ide man går och håller på.
Ja sista helgen i augusti är det ridläger på klubben som jag ska hålla:-) kul!! Jag håller på planera för fullt:-)
Igår allafall så blev det longering för Mirco, han skötte sig bra som vanligt:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards