BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Funderingar...

Av Marlene Hedberg - 24 april 2013 10:07

Varför bloggar man igentligen?

För att delge sin kunskap?

För att visa hur duktig man är?

För att berätta sin historia ?

För att jag gillar hästar och förhoppningsvis så finns det fler som delar det?

För att kunna få konstruktiv kritik och lära sig av det?

För att berätta om sitt liv !


Listan kan bli lång!!! Ibland så blir livet ganska rutinmässigt och det är då jag tappar lusten att blogga och sen hur många läser det man skriver?? Sen tar lärdom av det? inte många



Sen så tänker jag så här att om jag rider med några stycken och det är väl lite tanken att man ska hjälpa varandra med ridningen då och peppa varanda i det man gör eller ge tipps om man får problem... för 75% i dag sitter och rider själv i stort sett och man lägger till sig massa ovanor..tro mig jag vet:-)) Har ridit för Katarina nu några gånger och det kan jag säga är väldigt nyttigt helst för mig som rider själv jämnt!!! men nu börjar det se bättre ut och det går framåt:-)Känns som jag har en mer kraftfull häst nu:-)

Nu kan man vara ute och galoppa mer nu när vägar har börjat tina fram som har varit begravd i snö så länge..känns kul...bygga lite mer ork i killen:-)

I veckan så har Mirco varit taggad för han har stått en hel vecka för han har varit snorig och hostig men nu är det borta tack och lov sen körde vi igång med skritt några dagar så han var taggad när vi red på lite mer i måndags när vi for ut. Det blev nåt glädje skutt men det gör inget det får han gärna göra om jag är beredd på att dom kommer :-))

Kort och gott så lägger jag focus på mina hästar nu och en av klubbens och det räcker för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards