BLOGGEN

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Marlene Hedberg - 7 april 2013 20:14

Fredag så åkte jag och Mirco till Ida för att vara med på träning för Katarina och han börja strula lite med att inte vilja jobba fram till bettet och då satte vi på graman direkt! satte gramanen på utsidan inte mellan fambenen..just för att han behöver inramningen helst på vänster sida och sen hjälp av mig också att jag är noga att hålla in överarmen och tummarna upp!!

Det blir sån stor skillnad när jag gör ledande tygeltag från armbåge ut än att jag flyttar hela armen ut, knepigt va? och det är för att han behöver stödet på utsida hals(inramning)

Det blev en sån otrolig skillnad på honom med att rida med gramanen så:-)) han gick jättefint och känslan jag hade när jag red den har jag inte haft på någon häst jag ridit tidigare sån aktivitet i bakkärran och bjudningen fram, sen så är det så kul att höra att vi gör framsteg på då bara 14 dagar!! så kul! Nu kan jag börja rida själv och tänka på hur jag sitter för vi har som konstaterat att jag är sne i bäckenet:-( därför åker en skänkel mer bak och att jag viker mig i sidan så det är bara att jobba på att trycka ner och fram hälen och vrida om mig i sadeln så löser det sig:-)) Han har börjat få så härlig galopp och han jobbar fram i galoppen med hjälp av sätet och sen är det inga problem att få halt på honom från galopp...psss behöver bara göra en lite halvhalt så är det stop!!!

Sen idag så åkte jag in på klubben för att träna med Sofia :-) vi satte cavaletti på medellinjen och tränade bågar och svängar och att trycka på i bågarna får att få med tryck i galoppen och att kunna hoppa i en åtta och att de landar i rätt galopp.Jag satte på gramanen första 15 minuterna och sen tog jag bort dem och det kommer jag göra istället föra att bråka mig igenom problemen utan visa han vad som är rätt från början och den lösningen funkade kanon. Det gick bra lite konstiga hopp blev det till en början men det har jag överseende med för det är länge sen vi träna hoppning.

Vi höjde upp det mittersa hindret med två cavaletti på varandra för att få fram mer hoppning i hästarna och det gick fint. .summa sumarum kanon helt enkelt och jag kände att jag fick jobba lite mer i att svänga höger med honom men det handlar mer om att jag måste gå på honom tidigare:-)) för Sofia gick det också kanoners:-)) jag gillar Classe:-))en fin häst. En super häst weekend!! vill så gärna åka till övik i maj...måste lösa det:-))

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards