BLOGGEN

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Marlene Hedberg - 15 oktober 2016 10:33

Ja täcken är inte lätt att välja... Lite hur jag tänker och tycker.
100g används innan häst är klippt när det börjar bli minus.
Klipper man hästen så väljer jag 200-250g utetäcke +halsdel.
-15 och uppåt med klippt häst så väljer jag 400g utetäcke med hals.
När det börjar bli riktigt kallt så får Mirco ha sitt stalltäcke på under.. Men jag vill undvika ha samma täcke på under ute täcket som han har inne på natten just för att det är spån å smuts på det.
Så lite nya täckes inköp måste göras.. Det är flera år sen jag köpte ett nytt +400g täcke.
Förra året blev det ett nytt 250g täcke men halsdelen är så tajt. Mirco hals passar bäst hittills i Amigo täcken.. Rambo har jag inte provat än. Funderar på ett inköp av ett sådant.

Det här täcket har den nya fronten.. Lite intressant lösning

Stalltäcke 200g, räcker tycker jag om man har varmt istallet.
När det är kallt ute i många dagar så kryper kylan in tillslut... Så då blir det ett onepiece Stalltäcke på 400g.

Det här är jag lite sugen på för att testa lösningen för bogen.. Då det är dom bredast där på Mirco

Ja ett vanligt amigo ska det bli också
Så bilderna blir nog inköpen.. Om jag inte snubblar över några andra modeller
Kan bli ett Rambo 100g men jag kommer klippa honom när min hand är bra så då åker ett tjockare täcke på hur som helst.. Eller så köper man ett liners till och fyller på med det.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards