BLOGGEN

Alla inlägg den 8 november 2014

Av Marlene Hedberg - 8 november 2014 15:12

Ja igår var det fokus på hoppning igen och det gick bra tycker jag han har lite mer sug fram nu? så några träningar till så kan han känna sig lite tryggare i hoppningen.
Bla en sak som hände i kombinationen.. Hoppa första bra sköt iväg på det andra så gjorde en brysk halt efter?! Trodde han skulle ta det som "ta det lite lugnare" men då ville han nästan stanna andra rundan på samma kombination... Så nu vet jag ta tag i mellan och hoppa andra sen gasa efter hindret och BERÖM! ?
Sen blandade vi studs, galoppbommar.fristående oxer på diagonala och kombination på långsidan ?
Så det var bra att mixa å blanda in studs då fick Mirco tänka lite och lyssna på mig.
Sofia var också med på Classe och han skötte dig fint. Fick länga avståndet i kombin till han för det blev trångt för han.
Sen Idas blivande stjärna Evidense var med och titta sen red Ida henne ?
Så träningen var jag riktigt nöjd med och det är så trevligt när Gafsele tjejerna kommer in till ridhuset.
När vi skulle lasta och åka så ville Mirco följa polarna hem och backade ut ur transporten och gnägga!!! Då tänker man genast. Ja ha!!! ska han börja med att backa ut nu ? Fast det får vi se på söndag när vi ska dressyra ??på kvällen .
Det märks att han är tryggare i dressyren än hoppningen så vi lägger krut på två träningar dressyr och två träningar hopp/vecka, resten uteritt en dag longering med P-sele
Idag var jag och Kicki ut på en spännande ritt i skogen vi mötte km ägare å Chinelle gjorde lite skutt med Kicki ?
Imorgon så åker jag å Linda iväg på tur och ska titta på ponny till klubben i Bjurholm .Kul !!!    

  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards