BLOGGEN

Alla inlägg under december 2013

Av Marlene Hedberg - 16 december 2013 22:32

Ja trotts det pissiga underlaget med tösnö å halt under så blev det ett kort pass på 30minuter ikväll . Han har energi och tycker halter är jobbiga att stå stilla i på tygeln? ..vill backa eller ställa sig snett ! Så gör om gör rätt!! Till slut trilla poletten rätt:-P men till saken hör att han stått en vecka för jag har inte orkat rida pga förskylningen;-)så igår börja vi med longering och han gick fint!
Få se om vi tar ridhuset i morgon:-)

Av Marlene Hedberg - 12 december 2013 23:47

Ja nu blåser det så det knakar i huset;-)börjar känna mig piggare nu också:-D jag har varit rätt knöl nu sen söndagkväll! Ursch!!!hatar verkligen å vara sjuk!!! Mirco har fått sig en veckas vila snart så han och Zoogo har haft grimmleken nu när han har lite överskottsenergi;-) snart är man pigg för ridning igen.

Tänk vad ett år kan gå fort, fast bättre har det blivit med killen, nu är det inte så ofta han protesterar, det beror alldeles på hur mycket jag pressar han;-)

Av Marlene Hedberg - 11 december 2013 14:44

Ja nu har man en pall foder snart hemma:-) känns bra.
Nu har jag bytt bort havren på Mirco till FC Häst standard foder och han verkar fungera bra på det:-)sen finns det så jag kan gradera upp hans foder om han skulle behöva mer energi:-)

Nån som är sugen på en kanin?:-P

Av Marlene Hedberg - 8 december 2013 22:55

Vad tiden går!! Men snart är tomten vid dörrn!!
Idag åkte jag och Leja in med Jasper till klubben för Leja har planerat det här över en vecka nu:-) hon ska träna säger hon:-) hon är för härlig men hon skritta å trava runt i ridhuset och träna halter;-) sen fick kusin prova också

Av Marlene Hedberg - 5 december 2013 23:14

Ikväll var det dax för en ridpass för Felicia på Rauke.
Tog på han inspänningstyglar när vi longera och det gick utan protester:-)
Alla gångarter körde vi i dag med:-D Felicia red jättebra!! Han stuttsade och hoppade på stället några gånger i början men jag körde på han med longerpisken/smacka bakom han och då gick han bra fram;-)
Det kommer bli en fin ponny!

Blev lite suddig bild;-)

Av Marlene Hedberg - 3 december 2013 23:20

Ja ikväll han vi bara med en 20min longering för Mirco.pressat schema!!! Just denna vecka är det" Rauke focus."
Jag longera han en stund sen fick Felicia hoppa upp å rida och lite protester till en börjam sen gick han fint:-D
Imorgonbitti kommer hovslagaren och ska sko om Mirco:-)

Så få se om jag hinner klämma in en uteritt innan 10:-)

Av Marlene Hedberg - 2 december 2013 23:54

Dressyren aörjar bli bättre å bättrd på Mirco! En sån härlig känsla idag när jag red;-) han gick så bra!!
Ikväll var jag in på klubben för att löshoppa Rauke;-) han hoppa jättefint !! Han gillade det, Sophia å Olivia hjälpte till.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards