BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2013

Av Marlene Hedberg - 19 juni 2013 23:21

Nu är hästarna ute dyngnet runt från och med inatt:-) de sprang och åt samtidigt av lycka att få äta GRÄS!
Jag har köpt Mirco ett Bucas Sun Shower täcke som han får ha när det är ostadigt väder som skyddar bra mot regn och svalkar honom om det hinner bli sol under dagen.
Verkar vara bra!

Av Marlene Hedberg - 18 juni 2013 00:26

Ja nu har jag bestämt att Mirco ska få sin sommar vila han började den i fredags:-) Han ska få vila nästan 3 veckor:-) sen kör vi igång lite mjukt sen är det KG träning i slutet av juli.Sen drar vi i väg på semester 1 vecka och få får han vila igen:-D
så först ska de få lite mer gräs hage och f o m torsdag så ska de få gå ute dygnet runt:-)
Tänkte prova allafall och se om det går eller om det är för mycket ohyra ute;-). De har ju uteladan att gå in i när det är som värst!

Av Marlene Hedberg - 16 juni 2013 10:45

Min fina häst:-)

Av Marlene Hedberg - 10 juni 2013 21:23

Ikväll så tog jag på jaktkandaret ?! Ja han gick riktigt bra inget tjafs alls men då var jag på topp själv också:-)
Hade planerat mitt pass med Mirco väldigt väl, så man kan säga att "är jag på topp så är Mirco det också" en skön känsla fick jag att det gick lätt å luftigt fast Magnus skulle nog säga att det är hans jobb på ridbanan som gjorde att det gick så bra ikväll. Han höll på i timmar igår med att få den jämn å fin:-) duktig han är!
Imorgon blir det uteritt:-)

Av Marlene Hedberg - 10 juni 2013 00:16

Idag åkte vi in på klubben på fm för vi skulle träna lite hoppbana och han var riktigt bråkig till en början men när jag tog av han gramanen så slappma han av mer:-)
Själv hoppningen på hindren gick riktigt bra ;-)
Han sög tag i hindret och hoppa med fin språngkurva:-D kanske dax snart för debut?!!;-)

Av Marlene Hedberg - 4 juni 2013 21:43

Ikväll så for jag in och träna lite i dressyrsadeln:-) det är mer träning för mig än Mirco:-)

Han var spänd till en början och låg på på innersida bett men lite mer skänkel och ställde igen honom så börja han lossna rätt snabbt.

Han blev lite trött på slutet men man måste ju som tänja på gränserna så han orkar lite mer och mer:- Har börja vilja ha lite mer upp och fram nu för han vill gärna gå bakom handen och där är det inte så jobbigt för han heller så han är lite bekväm av sig ...men sitta ner och driva på han i säte lite försiktigt så han inte protesterar helt och hållet till en början sen trycka på lite till och det tog han bra men på slutet var han trött.

Ett bra pass trotts allt. Galoppen har börjat sitta rätt bra nu även på klubben:-))

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards